对外汉语学习网

  • Advanced Search
  • BookMark
  • Site Map
  • Rss Subscription
  • Set as Homepage
  • Tags
  • Tag List
  • Keywords List
Current Location: Homepage » Basic Chinese » Chinese story 趣味汉语 » Main Body

Chinese story 【故事】皇帝的新装(一)

Time:2014-07-01Source:Internet
Profile:【故事】皇帝的新装(一)
(单词翻译:双击或拖选)

about the story

 

从前,有一个皇帝,他喜欢漂亮的新衣服胜过一切。一天,来了个骗子,说他能做出世界上最漂亮的衣服,但愚蠢和不称职的人都看不见。大臣和皇帝去看,没看见任何衣服,但怕都自己被认为不称职而不敢说。最后,在皇帝穿着“新衣服”游行的时候,一个孩子说出了真相。

 

       once upon a time there was an Emperor who loved beautiful new clothes more than anything else. One day, two rogues appeared, giving out that they could make the most beautiful clothes in the world, which were invisible to the foolish and incapable. The emperor and his courtier could see nothing, but refused to admit it for being thought as the foolish or incapable persons. Finally, a child told the truth when the emperor was taking part in a parade in his " New Clothes".

 

皇帝的新装(一)

                   小康

人物:皇帝、大臣A、大臣B、骗子

(一天,皇帝正在后宫试新衣服。)

大臣A       (跪在地上)陛下,外面有个裁缝,说他能做出世界上最漂亮的衣服,还说愚蠢和不称职的人是看不见这种漂亮衣服的。

皇帝          啊!太妙了!我穿上这种衣服,就能看出哪些人不称职,哪些人傻!取出最好的布料,让他们马上动工!

(几天过去了,皇帝想知道新衣服做得怎么样了,就派大臣去查看。)

骗子         (双手假装拎着衣服在空中比划)尊敬的大人,这就是我正做的衣服,您觉得花纹和颜色怎么样?

大臣B       (眼睛睁得大大的,自言自语)上帝啊!我什么也没看见。我笨吗?不称职吗?我决不能告诉别人我看不见!(于是,大声赞叹道)啊!真是太美了!这是我见过的最美的衣服了。

(皇帝又派了大臣A去查看,他和大臣B一样什么也没看见,却对衣服大加赞扬。皇帝很高兴,决定亲自去看看。)

大臣A       (与皇帝走到缝纫桌前,指着空桌子赞叹道)陛下,您看这衣服多么华贵,多么精致啊!

大臣B       (急忙跟上说)是啊!陛下,它真是太美了!穿上它参加游行大典,那太好了。

皇帝         (睁大眼睛,自言自语)啊!这是怎么回事?我什么也没看见!太可怕了!决不能让任何人知道。(忙点点头,大声说)嗯,漂亮!我非常满意!要重重赏赐他。

Good
(5)
100%
Bad
(0)
0%

Hot Tags: chinese story learning chinese


------分隔线---------- ------------------
[Read More]  Relevant comments